Veri Merkezi Çözümlerinde Tier Sınıflandırma Sistemi Özellikleri
Dijital çağda işletmeler, kritik iş yüklerini destekleyen yüksek kullanılabilirliğe sahip ortamlar sağlamak için üçüncü taraf veri merkezlerine giderek daha fazla güvenir. Ancak kullanılabilirlik, ihtiyaçları, beklentileri ve bütçeleri farklılık gösterdiğinden her kuruluş için farklı bir anlam ifade edebilir. Web hosting konusunda sunucu seçiminiz kadar veri merkezi türleri arasındaki tercihiniz de önemlidir. 1987'den beri Uptime Institute, kurumsal veri merkezi endüstrisinin tarafsız bir savunucusu olarak hareket eder. Tüm veri merkezlerinin aynı olması gerektiğinin düşünülmesi yanlış olur. Doğru veri merkezi çözümünü seçmek için öncelikle katmanlar kavramının anlaşılması gerekir. Katman sınıflandırma düzeyleri, veri merkezi performansı için günümüzde de uluslararası standart olmaya devam eder. Veri merkezi katmanlarını ve türlerini anlamak, BT ekiplerinin her katman ve türün sunduğu üretkenlik, çalışma süresi, yapı ve tasarım arasında ayrım yapmasına yardımcı olur. Veri merkezi katman sınıflandırma sistemi, iş hedeflerinin veri merkezlerinin güvenilirliği ile nasıl örtüştüğü konusunda şirketler için değerli olabilir..
Bir Veri Merkezi İçin Veri Katman Sınıflandırması Ne Anlama Gelir?Uptime Institute tarafından oluşturulmuş olan veri merkezi katmanları, veri ve bilgileri barındıran sunucuların performansı için oluşturulmuş sıralamalardır. Veri merkezi katmanları, veri merkezi işlemleri için gereken altyapıyı tanımlar. İhtiyaç duyulan sisteme göre farklı katmanlar bulunur. Sınıflandırma sistemi, veri merkezi endüstrisi için bir karşılaştırma ölçütü tanımlar. Bu dereceler, altyapı yapısını, performansını ve yatırımlarını işin amaçlarıyla uyumlu hale getirmek için kullanılan nesnel ve güvenilir yöntemlerdir. Veri merkezleri, I'den IV'e kadar sıralanır. Dört veri merkezi katmanının her biri, belirli ve artan bir performans, yedeklilik ve karmaşıklık düzeyini yansıtır. Kademe IV veri merkezinin Kademe II'den daha iyi olduğu anlamına gelmez. Bu seviyelerin farklı iş operasyonlarına uyduğu anlamına gelir. Katman seviyesi arttıkça, maliyetler de artar. Katmanlar, performans hedeflerini ve uyumluluk düzenlemelerini karşılayan birçok çözüme izin verecek kadar esnektir.
Veri Merkezi Katman Dereceleri Nelerdir?Her katman, çalışma süresi garantisi, personel uzmanlığı, bakım protokolleri ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli faktörlere dayalı olarak sıkı bir şekilde tanımlanır. Aşağıda, Uptime Institute tarafından belirtilen veri merkezi katmanlarını bulabilirsiniz. Bunlar:

Tier 1 Veri Merkezi
Katman I veri merkezi, en temel veri merkezi tesisi türüdür. Bir ofis ortamı ve ötesi için bilgi teknolojisini destekleyen altyapıya sahip temel kapasite düzeyidir. Kısıtlı bütçeye sahip küçük işletmeler bu merkezler için en uygun kullanıcılardır. Tier I altyapısı şunları içerir:
- • BT sistemlerine ayrılan bir alan
- • Mesai saatleri dışında çalışan soğutma ekipmanı
- • Güç artışlarını, düşüşleri ve anlık kesintileri filtrelemek için kesintisiz bir güç kaynağı (UPS)
- • Bir motor jeneratörü
Sınırlı esnekliğe sahip bir Katman I veri merkezi, yılda en az %99,671 çalışma süresini garanti eder, bu da yıllık maksimum 28,8 saatlik kesinti süresine eşittir. Karmaşık gereksinimleri olmayan veya günün her saatinde operasyonları olmayan küçük işletmeler ve yeni kurulan şirketler için kapalı kalma süreleri tolere edilebilir.
Tier 2 Veri MerkeziKademe II tesisleri, tüm Kademe I yeteneklerini içerir ve ek seçenekler sunar. Bu ek seçenekler güvenilirliği yıllık %99,741 çalışma süresine veya 22 saatlik kesinti süresine artırır. Bu tesisler güç ve soğutma için hala tek bir dağıtım yolu kullanır ve beklenmeyen kesintilere karşı hassastır. Tier 2 veri merkezi şu bileşenleri içerir: Motor jeneratörleri, enerji depolama, soğutucular, UPS modülleri, pompalar, ısı reddetme ekipmanı, yakıt tankları ve yakıt hücreleri.
Tier 3 Veri MerkeziKOBİ'ler, sunulan çok daha üstün yedeklilik korumaları için genellikle en az bir Kademe III dereceli sistem kullanmayı tercih eder. Tier 3 yıllık %99,982 çalışma süresi ve 1,6 saatlik yıllık kapalı kalma süresi sunar. Katman II'nin yedekli kritik bileşenlerine güç ve soğutma için yedekli bir dağıtım yolu eklenir. Böylece gerekli her bir bileşen, BT operasyonu üzerinde herhangi bir etki olmaksızın kapatılabilir ve bakımı yapılabilir.
Tier 4 Veri MerkeziGenellikle sürekli kullanılabilirlik gerektiren işletmeler tarafından kullanılır. %99,995 çalışma süresine sahiptirler, yani yıllık kesinti süresi 26 dakikayı geçmez. Tier 4 veri merkezinin amacı, ne olursa olsun sürekli destek ve hizmet sağlamaktır ve Uptime Institute tarafından sağlanan en yüksek sınıflandırmadır. Tier IV veri merkezleri plansız bakıma hazırdır. Çoğunlukla Tier IV sistemleri kullanan işletmeler genellikle bir kesinti olduğunun farkında bile olmazlar.